.سلام

بچه دو تا از مشکلاتش با پستونک حل میشه یا حداقل کم اثر میشه. یکیش رفلاکس محتویات معده به دهن نوزاد یا به نیمه های راه مریه. پستونک باعث میشه این رفلاکس کمتر اتفاق بیفته. دومین مشکل، داستان خواب بچه است. بچه دوست داره با میک زدن خوابش ببره و در حین خواب هم یه چیزی رو میک بزنه. ولی بیشترین تلاش بنده و مامانش برای گرفتن پستونک برمیگرده به موضوع رفلاکس.

قبل از اینکه سرکار علّیه به دنیا بیاد ما با خیال خام رفتیم سیسمونی و گفتیم در حوزه پستونک بهترین جنست رو بده که سلامتی نوزاد از اهم مسائله و باید چیزی رو میک بزنه که از مواد به کار رفته در تولید اون خیالمون راحت باشه. و کلا چون والدین سرخوش قبل از تولد اولین فرزندشون خیلی جوگیرن و توهمات ایده آلی رو تو سرشون می پرورونن، هر چیزی که به نظرشون عالی بیاد رو میخرن و گاهی حساب جیبشون رو هم نمی کنن. ما هم که از این قاعده ی چرت مستثنی نبودیم ۴۵ هزار تومن دادیم و یک تکه پلاستیک خریدیم.
از زمانی که حس کردیم رفلاکس شده بلای جون خانم کوچولو، با همون خیال خام پستونک ۴۵ هزار تومنی رو از بسته بندیش خارج کرده و پس از شستشو در دهانش نهادیم. شاید به ثانیه ای نکشید که خیال ما پخت. جوری اون رو به بیرون پرت کرد که قصر آمال زن و شوهر فرو ریخت. باید پستونک رو میخورد تا معده اش آروم بگیره. ولی طعم پلاستیک خارجی به مذاقش خوش نیومد. رفتم یکی مدل دیگه خریدم. و دوباره و سه باره و نهایتا پنجمی رو (اولی از چپ) با ترفند شیره شکر پذیرفت؛ البته نه به این راحتی که عرض کردم. یک پستونک ۱۲ تومنی ایرانی با قابلیت فیت شدن روی لب و دهن نوزاد. اون شب یکی از شبای خوب زندگیم بود. چون هم خوشحال بودم مثلا رفلاکسش داره خوب میشه و هم خوابش گرفت و راحت خوابید. دیری نپایید که رفلاکس بدتر شد و الان پستونک فقط شده وسیله خواب کردن بچه.

پن : پستونک اخیر همه چیزش خوبه الا نشتی هواش. وقتی یه مدت میک میزنه از آب بندی در میاد و هوا میره تو شکم بچه و همین مشکل جدید ایجاد می کنه.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *