تبدیل

سلام

یکی از دغدغه های دانشجویان کارهای مربوط به پایان نامه و طبیعتاً خود پایان نامه می باشد. طوری که حاضر می شوند برای نمره آن تن به خریداری علم از غیر اهل آن دهند و دکانی باز کنند برای سودجویان. سودجویانی که تبلیغات آن ها را دم در دانشگاه ها به وفور پیدا می کنید. از جمله ترفندهایی که یک دانشجو باید کاملاً بلد باشد استفاده از نرم افزارهای آفیس و PDF  می باشد. زیرا گاهی اوقات نیاز است تا برای صرفه جویی در وقت از دستاوردهای دیگر دانشجویان و محققین استفاده نمود. بنابراین تبدیل فرمت های (تقریباً) غیرقابل ویرایش PDF به فرمت های قابل ویرایش Word و Excel جزء ضروریات حیاتی زندگی قبل از دفاع می شود. حال تبدیل PDF به Word در دو حالت مطرح می شود و آن این است که PDF انگلیسی باشد یا فارسی و باز برای هردو حالت، دو حالت دیگر مد نظر است 1. PDF به صورت OCR باشد یا 2. PDF به صورت عکس باشد. و این 4 حالت با این پیش فرض است که فایل مورد نظر دارای موارد امنیتی مثل رمز و اجازه عدم ویرایش نباشد. که اگر باشد باید با نرم افزار PDF Password Remover تمام حالات امنیتی آن را از بین برد (اینجاست که شاعر می گوید دیگی که برای من نمی جوشد بگذار سر گربه در آن غل بخورد).

1. در مورد PDF انگلیسی به راحتی هرچه تمام تر می توان با استفاده از نرم افزار Abby Transformer فابل را تبدیل Word نمود مزیت این نرم افزار زمانی است که شما بخواهید یک جدول را به صورت جدول به Word یا Excel تبدیل نمایید.

2. در مورد PDF های فارسی پدر آدم در می آید تا بخواهد آن را تبدیل کند و بهتر است همان اول آن را با دستان مبارک تایپ فرماید. ولی اگر باز برای کنجکاوی اصرار داشت که با نرم افزار این کار را انجام دهد بنده در دوران زندگی قبل از دفاع به این نتیجه رسیدم نرم افزار Readiris تا حد 50-60 درصد یک فایل فارسی را صحیحاً ورد می کند و بعد باید نشست و غلط گیری کرد که از تایپ سخت تر است. یک شانس دیگر را هم می توان امتحان کرد. اگر PDF به صورت عکس نباشد (یعنی توی خود نرم افزار PDF قابل Highlight باشد) می توان متن مورد نظر انتخاب کرد و از روش قدیمی کپی و پیست در word استفاده نمود. و این روش زمانی جواب می دهد که فونت فایل PDF در کامپیوتر شما موجود باشد.

انشاءالله که بدرد همه خورده باشد. توضیح بیشتر پولی است :دی! تمام نرم افزارهای ذکر شده هم توی اینترنت ریخته است.

2 نظر در “تبدیل

  1. سلام
    بسیار ممنونم. خیلی فکرخوبی بود که پستشو گذاشتید افراد بیشتری میتوانند استفاده کنند.
    انشا… بتونم انجام بدم و انشا… خدا علم نافع عطایتان کند.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *